Foto źr. UM Rzeszów

Na ul. Żółkiewskiego trwają prace przy nawierzchni, na ul. Siemieńskiego przy chodnikach i ścieżce pieszo-rowerowej, na ulicach Fredry i Śniadeckich budowane jest oświetlenie. To tylko cześć prac, które są obecnie wykonywane na terenie największej tegorocznej drogowej inwestycji w Rzeszowie.

Przebudowa układu ulic w rzeszowskim śródmieściu – m.in. Batorego, Siemieńskiego, Styki, Fredry, Śniadeckich kosztuje 50 mln zł. To inwestycja, na którą miasto zdobyło dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej. Zakończenie tego zadania, które poprawi komunikację w centrum Rzeszowa m.in. poprzez uruchomienie przejazdu pod torami kolejowymi.

– Wszyscy pamiętamy ten przejazd sprzed przebudowy – wąski, z ruchem wahadłowym. Nowy da możliwość równoczesnego przejazdu w obydwu kierunkach, dzięki czemu lepiej skomunikowane będą północna i południowa część miasta – podkreśla Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Uruchomienie przejazdu pod torami powinno wpłynąć na zmniejszenie obciążenia m.in. na wiadukcie Tarnobrzeskim i al. Piłsudskiego.

Obecnie na terenie inwestycji wykonywanych jest wiele zadań. Na ul. Żółkiewskiego trwają prace przy konstrukcji nawierzchni, na ul. Siemieńskiego przy chodnikach i ścieżce pieszo-rowerowej. Na ul. Fredry budowana jest kanalizacja deszczowa i sanitarna, podobne prace są wykonywane na Żółkiewskiego. Na ulicach Fredry, Śniadeckich i Żółkiewskiego trwa budowa oświetlenia. Na miesiące wakacyjne zaplanowana jest budowa ronda, które powstanie u zbiegu ulic Głowackiego i Fredry.

Zakończenie tej potężnej i ważnej inwestycji zaplanowane jest na październik tego roku.